مشهد یا تهران؟

یکی از مسئولان فرودگاه برای خرید بلیط مشهد به تهران بین‌المللی هاشمی نژاد مشهد معتقد است که تعداد عراقی‌هایی که برای زیارت به این شهر می‌آیند از زمان ظهور داعش به طور تصاعدی افزایش یافته است. او گفت: «بعد از سقوط صدام در سال 2003، عراقی‌های زیادی هر ساله به ایران می‌آمدند، اما بعد از دو یا سه سال اوضاع به نوعی یکنواخت شد. "من تخمین می زنم که برای مدتی حدود 100000 در سال معلق بود. اما در سال گذشته به شدت افزایش یافته است.»

چند راننده تاکسی که در نزدیکی خروجی فرودگاه کمپ زده اند، مشتاق هستند نظرات خود را بیان کنند. آنها هم بر این باورند که هم تعداد بازدیدکنندگان عراقی و هم زمانی که در مشهد می گذرانند افزایش یافته است. مهدی، راننده تاکسی 25 ساله، می گوید: «یک پسر عراقی را می شناسم که شش ماه است در محله طبرسی خانه ای اجاره کرده است.

با این حال، رانندگان تاکسی که در فرودگاه مشهد کار می کنند، به اندازه مهمانداران هواپیما، علاقه ای به بازدید از عراقی ها ندارند. یکی از رانندگان می گوید: «به نوعی دینار آنها بسیار بیشتر از ریال ما ارزش دارد. آنها ممکن است مانند گداها رفتار کنند، اما نرخ ارز به این معنی است که می توانند مانند پادشاهان زندگی کنند. زمانی که کربلای عراق را زیارت کردم، مبلغی معادل 800000 ریال (19 پوند، 28 دلار) برای رسیدن از فرودگاه به حرم پرداخت کردم، اما در اینجا برای تقریباً همان سفر، تنها حدود 150،000 ریال (3.50 پوند، 5.25 دلار) درآمد دارم. ایران واقعاً برای آنها ارزان است. اما آنها هنوز هم از این کرایه بد شکایت دارند و اغلب با مهمانی های بزرگ نیز می آیند. در واقع آنها مانند گله های گوسفند می آیند. من مجبورم بیش از چهار سرنشین در ماشینم نداشته باشم - در مجموع پنج نفر از جمله خودم - و ماشین من بیش از این را نمی تواند در خود جای دهد. اگر تصادف کنم چه اتفاقی می‌افتد؟»

مهدی امید زیادی ندارد که افزایش بازدیدکنندگان عراقی کمک زیادی به اقتصاد مشهد کند. «آنها حتی آنقدر هم خرج نمی کنند. آنها فقط برای فرار از جنگ اینجا هستند. موش‌های کوچکی که در سوراخ‌ها می‌پرند.»

مهدی همچنین در مورد مردان عراقی که به قصد حمایت از جمعیت قابل توجه کارگران سکس شهر به مشهد می آیند، اظهار نظر می کند، که بسیاری از آنها از طریق سیستم شیعه «ازدواج موقت» که در ایران به عنوان صیغه شناخته می شود، تجارت می کنند.

«آنها به دنبال روسپی ها می آیند. یک روز یک پسر عراقی را برداشتم و از من پرسید که آیا در اطراف صیغه‌هایی وجود دارد؟ به او گفتم وجود دارد، آیا دختر عراقی می‌خواهد؟ عربستان؟ بحرینی؟ لبنانی؟ آنها از سراسر جهان عرب اینجا هستند." مهدی خنده ای دلچسب می کند، اما او از خصومت تاریخی بسیاری از ایرانیان با اعراب استفاده می کند و این احساس را در بخش های مذهبی تر جامعه ایران منعکس می کند که تهدیدی برای پاکی زنان ایرانی است.

مهدی ادامه می‌دهد: «ما سزاوار آن چیزی هستیم که اجازه می‌دهیم آن عرب‌ها وارد کشورمان شوند. ما آنقدر افتخار و غرور کم داریم که حتی اعراب هم در این شهر مقدس حاضر می شوند و از زنان درخواست می کنند. اون حرومزاده ای که الان بهت گفتم؟ او در واقع تا حدودی فارسی می دانست. بنابراین به محض اینکه در مورد صیغه ها پرسید، هر نفرین پستی را که شنیده بودم رها کردم، یقه اش را گرفتم و از تاکسی بیرون انداختم. و همانطور که من رانندگی می کردم، فریاد زدم: "بخور!" - فقط برای اندازه گیری خوب.

شیرین کاری مهدی با مسافر عراقی با ناامیدی او به چیزی بیش از یک داستان سرگرم کننده تبدیل شد.

او می گوید: «احمق بشقاب های مرا پایین آورد. او من را به آژانس تاکسیرانی گزارش کرد و آنها با من تماس گرفتند، تاکسی من را به مدت دو ماه مصادره کردند و مجبورم کردند 4 میلیون ریال جریمه بپردازم. فقط برای دفاع از افتخار ما حق ماست! و به جای اینکه از من برای این کار تشکر کنند، مرا جریمه کردند!»


می پسندم نمی پسندم

دسته بندی دنلود فیلم بر اساس ژانر آن

دسته بندی دانلود فیلم ها

فیلم جنگی یا فیلم ضد جنگ: لوئیس مایلستون همه آرام در جبهه غربی، 1930

از آنجایی که ژانرها آسان‌تر از تعریف کردن هستند، دانشگاهیان موافقند که نمی‌توان آنها را به روشی سخت شناسایی کرد.علاوه بر این، کشورها و فرهنگ های مختلف ژانرها را به روش های مختلفی تعریف می کنند. نمونه بارز آن فیلم های جنگی هستند. در ایالات متحده، آنها بیشتر مربوط به آنهایی هستند که درگیر آنها زیاد ایالات متحده است، مانند جنگ های جهانی و ویتنام، در حالی که در کشورهای دیگر، فیلم های مربوط به جنگ در دوره های تاریخی دیگر، فیلم جنگی محسوب می شوند.

به نظر می رسد ژانرهای فیلم به راحتی از محل فیلم قابل طبقه بندی هستند. با این وجود، فیلم هایی با تنظیمات یکسان می توانند بسیار متفاوت باشند، به دلیل استفاده از تم ها یا حالات مختلف. به عنوان مثال، در حالی که هر دوی The Battle of Midway و All Quiet on the Western در یک زمینه زمان جنگ قرار دارند و ممکن است به عنوان متعلق به ژانر فیلم جنگ طبقه بندی شوند، اولی مضامین افتخار، فداکاری و شجاعت را بررسی می کند و دومی فیلمی ضد جنگ است که بر درد و وحشت جنگ تاکید دارد. در حالی که این بحث وجود دارد که فیلم‌های نوآر را می‌توان در یک محیط شهری، در هتل‌های ارزان قیمت و بارهای زیرزمینی در نظر گرفت، بسیاری از نوآرهای کلاسیک عمدتاً در شهرهای کوچک، حومه‌ها، مناطق روستایی یا در جاده‌های باز روی می‌دهند.

ویراستاران filmsite.org استدلال می کنند که انیمیشن، فیلم مستند، فیلم صامت و غیره دسته بندی فیلم های غیر ژانر محور هستند.

لیندا ویلیامز استدلال می‌کند که ترسناک، ملودرام و پورنوگرافی همه در دسته «ژانرهای بدن» قرار می‌گیرند، زیرا هر کدام برای برانگیختن واکنش‌های فیزیکی از سوی بینندگان طراحی شده‌اند. ترسناک برای برانگیختن وحشتی ترسناک، سفید بند و چشم برآمده طراحی شده است. ملودرام ها به گونه ای طراحی شده اند که تماشاگران را پس از دیدن بدبختی های شخصیت های روی صفحه به گریه بیاندازند.  این رویکرد را می‌توان گسترش داد: کمدی‌ها مردم را می‌خندانند، اشک‌آوران مردم را به گریه می‌اندازند، فیلم‌های با احساس خوب روحیه مردم را تقویت می‌کنند و فیلم‌های الهام‌بخش امیدی را برای بینندگان ایجاد می‌کنند.

 

می پسندم نمی پسندم